PESERTA RATU CANTIK MAKNYAH KENA TANGKAP!..KISAH ZAMAN HUJUNG 90AN DI ALOR STAR, KEDAH.

Pada area hujung 90an, satu pagi, PAGEANTIsland bergegas ke Alor Star dengan kawan nama KZ untuk bermain bowling. On the way nak ke shopping complex tu, terpaksa lalu mahkamah syariah Alor Setar. Masa lalu di situ, kelihatan ramai giler haqaq-haqaq and hadeq-hadeq yang datang full make up selamba badak dan ada gok yang pakai tudung tapi pakai t-shirt and jeans!, ada yang kurus ala-ala supermodel, yang tak kalah melenggang serta ada gak yang pose! tangkap gambar depan mahkamah!.qellas! klu time ni dh ada fb dan twitter, sure tak sampai 5 minit, mereka ni dah glamor satu dunia. 

Tergerak di hati, acara apa plak mereka ni ek....Several days had passed baru la I tau, most of them ni kena tangkap dalam satu pertandingan ratu cantik Miss World Maknyah, dan semua mereka diarah datang sebut kes di mahkamah syariah Alor Star. Tapi yang meramaikan mahkamah tu, termasuklah rakan-rakan lain yang datang untuk memberi sokongan moral. Apa perasaan tok mudim eh!..tok kadi eh!..apa ek..mmm, tuan hakim la ye tak, menangani kedatangan kaum istimewa ini secara beramai ramai ala mau perang gitew!.I ngan my friend yang lalu tempat tu pagi tu pun rasa gelabah gile coz their STAGE PRESENCE and FIERCENESS serta bahang mereka ini memang gerun!.....larikkkkkkkkkk!!!!!!! punye la gelabah tengok mereka yang ramai dan ada yang muka bengis coz pakai mascara tebal + bulu mata palsu, dah agak jauh dari situ, kawan PAGEANTIsland kata..."jangan pandang belakang nok!", nanti kena jahang baru ko tau....haha, itu lah antara kenangan manis semasa belajar di UUM zaman hujung 90an.

PAGEANTIsland sampai la ni suka ngan design evening gown yg satu ni. very fashion forward serta grand dan elaborate serta nampak mewah dan pemakainya pulak, curve memang meletz!..tengok rantai ala Zuleyka Rivera kat bahagian bahu dan tangan dia, memang kelas.....mana-mana girls yang nak wakil Malaysia tu, sila copy design ni cepat-cepat okay....
koleksi Amir Azhar, Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi.

No comments:

Post a Comment